Monday, February 22, 2010

Gerak Hati

Tawaran baru? bunyi macam best aje. Apa ye? Terancang @ Kebetulan? Flash back seminggu dua yang lepas before CNY mungkin ada sedikit persamaan dengan apa yang berlaku. Gerak hati? Ini semestinya yang menjadi sebahagian hidup aku, ada betulnya gerak hati dengan kehidupan harian kita. Ditokok pula dengan cerita2 Mak & Nenek saban hari, ditambah pula dengan kisah2 sahabat terdekat dan dicampur pula dengan hasil experiment sendiri, membuatkan aku semakin percaya dengan KONSEP GERAK HATI. Konsepnya jelas, gerak hati ada auranya yang tersendiri. Pada yang percaya mungkin bersetuju, tapi pada yang tak percaya? Bagaimana?

Semakin dicari semakin jelas aku temui jawapannya. Masih lagi tinjau2 & jenguk2 tawaran yang ada didepan mata? Tak semua orang dapat lalui. Perlu rasa bersyukur yang teramat sangat. Dalam hidup ini antara dua pilihan yang ringkas kita boleh pilih. Soalan yang ringkas, tepat & padat sentiasa bermain difikiran. Tak kira zaman kita kanak2, muda remaja, alam dewasa mahupun separuh abad usia kita. Semuanya melalui fasa kehidupan yang sama, cuma yang membezakan masa, cara dan keadaan itu berlaku. Sedar ataupun tidak kita melalui semua ini.

Pertama
Nak bahagia @ derita



Kedua
Nak berjaya @ gagal



Ketiga
Nak senang @ susah



Keempat
Nak suka @ duka




Kelima
Nak ketawa @ menangis



Keenam
Nak terang @ gelap



Ketujuh
Nak mewah @ kesempitan



Kelapan
Nak rajin @ malas



Kesembilan
Nak baik @ nakal



Kesepuluh
Nak ke Tak Nak ( macam buku Dr H.M Tuah, sempoi aje tajuknya)




Ke-11?



Ke-12?



Ke-13?



Ke-14?



Ke-15?



Ke-16?



Ke-17?



Ke-18?



Ke-Bla Bla Bla?



Mungkin sekali ke Infinity?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
:-) @ :-(
Walhal hidup @ mati?



Apapun semua fasa ini mungkin kita dah pernah lalui atau mugkin kita bakal melalui. Persoalannya sejauh manakah penerimaan kita jika perkara ini telah ditakdirkan buat kita. Tepuk dada tanya selera.........

2 comments:

Matjoe said...

Hi, macam2 suka duka hidup ni. actually kalau tak kenal duka mana nak kenal suka. dua2 kene rasa

thanks for dropping comment at my blog. feel free to visit my blog at anytime.

rgds.

Pena QS said...

emmm betul tue,