Wednesday, April 27, 2011

Tabahnya kamu

Maghrib tadi dapat SMS 'ada gosip hangit' hanya menyedari selepas sejam kemudian. Perbualan sms di antara aku dan dia berpanjangan sehingga ke YM.

"pasal bf wsp" mana kau tau? "mcjah" mcm ner boler tercerita? "bkn tercerita, tp terjumpa"........
walaupun ini bukan gosip, berbualan menjadi privacy antara kami. cuma aku nak bercerita sikap si kawan ini. aku nama kan si kawan ini 'kamu'

mengenali 'kamu' 2thn lps sudah bermakna mengenalinya keseluruhan. tapi apa yang dapat aku rumuskan 'kamu' seorang yang sangat baik & berhati mulia. aku sangat respect dengan 'kamu'.

izinkan aku bercerita tentang 'kamu' dalam belog sesawang aku. untuk aku jadikan teladan buat diri sendri dan orang lain.

'kamu': personally yang menarik, mudah mesra dengan orang, lembut & berbudi walaupun marah (tapi kalau orang dh mula pijak kepala, 'kamu' akan bersuara jugak, kira bersuara bertempat ok) dan yang paling penting 'kamu' selalu positive orangnya

kami kawan2 'kamu' pernah pelik dengan sikap 'kamu' yang tabah. walau apa pun keadaan yang berlaku, dia mampu tersenyum & tenang melayan mesra kawan2.

Mungkin? dari pemerhatian aku & kawan2, ini rahsianya macam ner 'kamu' sebaik ini:-
  1. kamu seorang yang khusyuk dalam solat (kalau dah khusyuk sudah tentu yang 5 dijagakan)
  2. rajin solat dhuha walaupun time kerja
  3. hormat orang tua (pernah sekali time buka puasa, kamu membawa seorang 'nenek' yang betul2 tua y tdk ada pertalian langsung berbuka bersama2 kita)
  4. kamu akan sentiasa buat baik, walaupun kamu tahu di akhirnya dia bukan milik kamu. syabas! kamu sangat2 tabah (sejauh mana ketabahannya kita tidak tahu, mungkin bagi kamu 'menutup aib orang adalah lebih utama')
  5. kamu membuatkan ak terfikir sejenak............




No comments: