Monday, July 5, 2010

Tanggal 4 Bulan 7 2010

Siapa sangka dalam kegembiraan melayan keluargaku, sepantas kilat saja menjadi duka. Syukur pada Allah disaat post ini di catatkan, Allah masih bagi ruang untuk aku bernafas. Untuk aku terus berbakti kepada keluargaku. Saat ini aku tidak mampu untuk menulis semua peristiwa tadi yang berlaku sekelip mata. Hanya tuhan yang tahu isi hati yang sukar diterjemahkan. Saat ini juga, mutiara jenih menjadi peneman setia, imaginasiku begitu tinggi untuk menggambarkan keadaan tadi "kalaulah" "kalaulah" kalaulah". Mungkin aku boleh menjadi gila! Trauma! Sekali lagi ku panjatkan syukur padamu. Semua itu hanya imaginasiku.

"Ya Allah, jauhkan lah apa yang aku fikirkan ini menjadi realiti....Engkaulah tempat sebaik2nya untuk aku merintih, Hanya Engkau tuhan yang maha mendengar"


Terdengar jelas kata-kata mak pagi tadi "BFX dah banyak bejasa.....bla bla bla"-YA memang benar BFX banyak berjasa dalam keluargaku. Kalaulah nak diceritakan terlalu banyak.


Hari ini 4/7 bersamaan hari ahad, BFX 47 menyentuh perasaanku. Tidakku duga kejadian ini berlaku:

Ketika lampu isyarat merah BFX 47 telah dilanggar oleh JKK3160 dari arah kanan. Kira over corner ler, aku relax2 tunggu hijau, tiba bang! tersentak & tergamam. Mana tak terkejut baru keluar rumah dalam 3 minit.

Bumper, side & signal depan pecah.

Ni cuma nak fokus yang BFX kebal. Teringat kat classmate aku Hafiz Murad "Kak, kete ko mcm kete kebal"- Compare JKK tu ngn BFX. mana kebal?

Diantara penyelamat yang ada ditempat kejadian. Dari kanan Mr Anthony[my mechanic], Asri[my opismate], Pemabuk+Xda lesen[driver JKK3160], Boss ke sedara sepapat pemabuk yang mengaku islam. Tapi badan penuh tatu.

En Zul[opismate lagi kebetulan kejadian berlaku dekat dengan rumahnya]


K Nora[my auntie dengan anak kecik lagi], Rafie serta Cik Anjang[hantar mak & nenek2] & beberapa orang awam yang simpati[xdapat nak snap semua maklumlah hati tak tenang]. Kalau ada perkataan lebih dari terima kasih banyak2, itulah yang sesuai untuk kalian.


Kepada ibuku serta nenek2 ku, aku sentiasa doakan tuhan merahmati kalian. Kalianlah sebaik2 insan dalam hidupku. Aku terima ujian ini dengan tabah. Mereka ini menjadi mangsa keadaan.


Kepada pemabuk: Memandulah secara berhemat. Anggaplah ini sebagai pengajaran. Maaf xdapat nak settle luar, aku lebih menghormati orang2 yang membela aku ketika ini. Aku lemah, aku hanya mampu mengikut kata mereka.

3 comments:

Cik Happy binti Hebat (Cik M) said...

awal baca xpaham psal ape ni. Then terkejut apa jd ngan kete kebal ni.. And then tergelak.. Bukan ape cume.. Makcik! Sempat lg ko amik gambar! Hp canggih kerr?

sabar.. Ada hikmah segalanya. yang penting selamat.

Anonymous said...

kebal keta ko..boleh tahan..aku rasa berkat keta ko tu..hehehe,yela,langgar keta org mabuk..betul kata cik mazlina,ada hikmah segalanya..

Anonymous said...

Kesian iba,maaf ye sbb join ko intertain mak n nenek masa tu. Nayway TQ byk2. Dlm kesukaran yg kau lalui, yakin la ade hikmah disebaliknya...Anyway citer ttg kekebalan my-X tu kan, mmg betul la...seingat2 dlm year 2002, aku penah langgar bumper kete wira warna hijau at LDP hiway. gedeganggg...masa kuar nk tgk kete, punya la terkejut, bumber wira tu kemek n terjatuh plk tu, bila tgk BFX dia steady jer.klu dia ade mata n mulut macam citer animasi CAR tu, sure dia senyum jer...aku plk yg tepuk dahi...tak pasal2 melayang 200 utk ganti bumper wira...hahaha..apapun...BFX MEMANG KEBAL!!