Friday, August 13, 2010

Aku redha

Dalam kegairahan teman2 bercerita tentang keadaannya, tidak terlepas juga buat aku untuk mengetahui keadaan fizikal, mental & emosi nya berada dalam keadaan sihat. Bukan nak sangat jaga tepi kain orang, tapi lebih kepada tanggungjawab sosial bila mana khabar2 dari seorang teman memberitahu kesihatannya agak terjejas.

Boleh jugak di katakan aku sebagai penyibuk dengan ingin mengambil berat tentang dirinya, tapi aku lebih tahu apa yang aku lakukan. Sehinggalah kekemuncaknya pagi semalam, tidak terlintas langsung difikiran ku akan mendapat 1 pesanan ringkas "stop messaging me & jangan ganggu aku lagi"- Tergamam seketika

Ya! Segala persoalan bermain2 di kotak fikiranku.
  1. adakah aku terlampau?
  2. salah ke aku buat semua nie?
  3. penyibuk lah maksudnya aku nie?
  4. boleh pulak terlintas dia nak message macam nie?
  5. Sedar ke tak sedar?
  6. & bermacam2 lagi?
Akhirnya, untuk sekian lamanya apa yang aku duga tepat menjadi realiti hari ini. Cuma aku tidak suka untuk meramal melampau. Tak apa lah, semua nya dah berlalu, maafkan semua orang Suhaibah! Ya, aku memaafkan semua orang. Jangan ungkit2 Suhaibah! Ya, tidak akan yang dah lepas biarkan.

Tapi jauh disudut hati, nak tengok dia kecapi bahagia yang dicari, semoga ada sinar bahagia diluar sana buat dia sahabatku. Wahai sahabat, sesungguhnya kupohon maaf atas kekilafan ku selama ini. Moga kita dirahmati yang Esa.

1 comment:

Anonymous said...

OMG!
sabaq k.