Saturday, August 21, 2010

Hikmahnya sekarang

Nak share cerita pasal life cycle yang mana Dia lebih mengetahui dari segala-galanya. Topiknya adalah berkaiatan kereta.

Kes 1: Seorang kawan terlibat kemalangan di highway utara-selatan kilometer berapa tah tak ingat, tapi dekat nilai arah utara. Kejadian berlaku kira2 4-5pg yang mana kereta beliau menghadapi kerosakan teruk kira dah totally lost la, nak repair pun makan kos yang sangat tinggi. Dia buat keputusan untuk selesaikan loan bank yang mana insurance masih boleh cover. Alhamdulillah ketiga2 mangsa selamat & mereka juga kawan saya. Hikmahnya: Dia dapat rezeki baru yang mana kereta yang dimiliki sekarang jauh lebih baik dari yang accident tue. Dulu bawak Satria je tapi sekarang bawak Stream.

Kes 2: Seorang lagi kawan di johor ini, kereta dia kena curi di depan rumah kira2 jam 3-4pg sedangkan malam tue dalam pukul 2 abang dia masih tak tido. Dah buat report polis, tapi tak juga jumpa. Berbulan juga dia tak ada kereta. Rupa2nya dia nak dapat rezeki yang lagi baik. Dia sekarang bawak City.

Kes 3: Ni bukan kawan tapi diri saya sendiri. 04 jul saya pun accident. Tanpa di duga & tiba2 orang langgar dari depan [bole baca kisah lepas]. Habis duit & NCD untuk repair kete. Rupa2nya ada rezeki lain. Alhamdulillah semoga rezeki yang Kau pinjamkan mendapat redha & keberkatanmu.

Kes 4: Kawan saya nun jauh di kedaq, kereta kancil nya pun hilang. Sebab akibat tak pastilah. Tapi saya berdoa & berharap dia akan mendapat rezeki yang baik macam kes2 di atas.

Kesimpulannya, Dia lah yang maha mengetahui dari sesuatu. Pasti ada hikmah di atas sesuatu kejadian. Percaya lah.

BFX accident
Rupa2nya nak dapat BKX
21/08/2010 BKX menjadi milikku

3 comments:

Anonymous said...

tabik spring!!!!!!!! bila nk bawak aku naek??

Anonymous said...

jelingan BKX 47 mengancam la..

Anonymous said...

iba bila nk bw naik BKX 47? da x sabar nk merasa kete baru....
-aellie-