Saturday, October 30, 2010

ni bukan leftenan adnan

5 tahun dulu, dia hanya Leftenan Muda, memasuki ATM hanya sekadar mengisi masa lapang mencari sedikit pendapatan. Siapa sangka sekarang menjadi sebahagian kerjaya tetap. Leftenan Zunaidah Bidi yang bertugas di Sibu kenalan lama ketika zaman land surveyor. Kira dia nie classmate aku masa muda. Tak sangka jumpa balik di selatan tanah air yang masing2 dah bertukar profession.

Pertama kali punya kawan sebagai askar. Sangat hairan & teruja mendengar kisah seorang perwira. Kebetulan juga Mc Jue ada kursus 6 bulan di PULADA, Kota Tinggi. Dah dekat 4 bulan dia kat sini tapi tak pernah jumpa. Maklumlah, masa yang tak sesuai.

Kurang familiar ngn tempat nie, aku ajak elly teman. G Today mall, tapi hambar kecewa tak macam shopping mall, sepi je mungkin tempat baru nak membangun. Lepak aje la kt Old Town White Coffee. Then bawak g JJ Tebrau.
Mc Jue a.k.a Leftenan Zunaidah rancak berborak. Adventure gila la, memang kena pandai survive la lau dok dalam hutan 3-4 hari tanpa makanan. Nak hidup kenalah makan apa yang ada. Lokan, monyet & macam2 lagi. Loya jap tekak aku mendengarnya.


Elly pulak khusyuk mendengar. Nasib baik bawak elly, rupanya ada isyarat yang perlu dibuat bila masuk kem askar. Tak pasal2buat muka tebal betulkan statement kat askar yang jaga guard post

Aku bersama Mc Jue. Pengalaman pertama aku di usia 72 tahun ini masuk kem askar. Lepas ni, masuk je kem askar aku dah pandai apa yang perlu dibuat



2 comments:

Anonymous said...

hahahah...pengalaman tu iba msk kem, tp bengang x kne betulkan statement?

Pena QS said...

bengang2 sabo je la kan