Thursday, December 30, 2010

kita serupa

Bercerita dengan orang yang sependapat adalah lebih mudah berbanding orang yang membangkang. Dalam erti kata lain 'sehaluan'. Bahasa muda remaja 'sekepala'!

Pendapatan, idea & keinginan yang tersirat mudah diterjemahkan dengan ringkas, walaupun menggunakan gaya bahasa yang pendek. Pagi tadi, aku mendapat sms berbunyi begini:


"Ba aku teringin dok dlm mahkamah mengikuti p'bicaraan kes lah..."
"Aku pernah nak msk time kes anwar dlu,tp x pnh dpt...penuh aje"


Keinginan kita serupa! & aku menambah beberapa hajatku. Rupa2nya hajatku juga serupa dengan dia


"Tula..kalo mahkamah syariah aku dh pernah pegi...tp nk keep up date dgn schedule mahkamah payah"
"Samela, cimb rajin buat lelong bank..aku teringin naik menara klcc weh"
"Aku nk pg parlimen lg la...iba bank negara kta x msk lg"


Banyak betul keinginan dia! apa lagi yang kamu teringin?

"Tu jela wat mse ni, ko ade lg x?"


aku nak g bursa malaysia-pantas dia membalas "Sbb tu aku nak g bank negara, nk tgk bskl"

"Yup, memg btl..tp tuhan x izinkan lg...kte x mampu lg kawal nafsu dan diri,sbb tu xdpt lg, tuhan xnak kite jadi boss yang leka"
"Akan tiba ....akan ada empayar suhaibah ghazali dan puterifery, menara kita sblh je"

No comments: