Saturday, December 18, 2010

11 hari

4.30am dah terjaga! lastweek, 4.30am gak dah siap2 nak g layan hobi baru. bila time tak keje mesti bangun awal. Pelik kan!


Banyak benda menarik dan sebaliknya. Bila kita anggap 'hidup hanya sekali' benda yang pahit akan terasa manisnya. Baru jadi pelangi! Kalau tak de hujan mana kan muncul 'Sang Pelangi'. Oh Pelangi! Kehidupan kita juga macam tu juga.


11 hari! Delay terlalu lama tak update2. Diary aku tidak sebusy YB jauh sekali MP. Jauh panggang dari PM. Busy aku cuma sekadar budak hingusan yang tak tahu manage time, dulu hanya belajar project management je, time management tak pulak di ajar.


Tahun Baru bakal tiba!Review back 2009, 2010. 2011 tak lama lagi kejap je kan.. Tapi kali nie aku lompat ke tahun baru 23hari awal dari sepatutnya. Kali nie aku ikut calender 1432. Bila masuk calendar baru, planning baru kadang2 xperlu, memadai sekadar yang ada utk review & update sahaja. Kesimpulannya satisfied dgn 1431/2010.



Culture shock bila2 boleh berlaku. Kalau kita tidak bersedia. Fizikalnya: well prepared, body stamina: strongly enough, mindset: in developing, emotional: question mark????, life style: totally change! Yang ke-5 mungkin susah sikit. Orang cakap hidup macam roda, tapi bagi aku hidup macam ferris wheel. Tidak terlalu laju malah tidak terlalu lambat. Ada masa di atas & dibawah ler. Konsepnya sama.



Dalam kesibukan aku 2 minggu kebelakagan nie, aku tak lupa akan life quality. Pasal keje, sampai mati pun tak abis kan. Priority tetap sama. Ingat hidup kt dunia CUMA sekali, manfaatkan sebaik mungkin.

Aktiviti weekend aku tidak terjejas sama sekali, mungkin lebih dasyat dari 1431. Sebab apa? Hobi baru mengatasi segalanya. Kena pulak ada yang melayan. Soal Ar Em pun dah banyak habis, macam bole beli satu lagi BHD. Oh rindunya dengan BHD. Teringat dulu, BHD selalu berkawan dengan BJC, tapi sekarang semua dh jadi tukun hidup. Kadangkala saja berasap.



MUNGKIN sekarang aku dah berada di track yg betul, mungkin juga tidak, menuju ke satu destinasi. Adakah destinasi itu sampai? Kita tidak pasti! Kita serahkan pada yang Kuasa. Itu bukan kerja kita. Kerja kita cuma memilih destinasi yang nak dituju, contohnya ke Kluang dengan tujuan nak minum Kopi 0 yg ‘Konon2’ glamour dengan naik train.

Tapi kita tidak pasti train ini melalui track yg betul @ tak. Double track @ tak. Tiba2 train shift destination . Adakah hajat kita itu tercapai? Beginilah perumpamaan dia. Mudah aje kan. macam mudah dot com



Dalam aku berleter panjang, ini adalah benda yang patut aku tahu & faham dari awal lagi. Nikmat TUHAN. Key to everything. Kategori wajib bagi aku untuk bersyukur. Aku punya Mak yang sangat sangat sangat memahami anaknya. She always beside me. She colors my life like ‘Sang Pelangi’ yg aku cerita tadi. Mak, I'm proud to be your daughter. Also to my family members who also brightened my life.

Hidup aku tak seindah ini kalau aku tak punya mereka. They are also significant in my life. Although there is no blood relationship, I cherish them. Mereka ini sangat baik budi,baik perwatakan & baik segala-galanya. Mereka ini pelbagai kategeri: usia, pangkat, status, bangsa,agama, political view,etc. Adakalanya, mengenali mereka hanya beberapa minit. Aku namakan mereka sebagai sahabat, kawan, teman & juga kenalan.

No comments: