Monday, November 9, 2009

1st Ramadhan

Negeri Johor cuti sempena Awal ramadhan , tapi Nuzul Quran tidak cuti. Kalau di Selangor sebaliknya yang berlaku. Peluang cuti hujung minggu aku plan memang nak balik Kampung. Konon2nya nak sambut ramadhan & berbuka puasa bersama keluarga. Impian aku akhirnya tercapai.Petang tue, kami sekeluarga berbuka di rumah nenek, emmm macam2 lauk ada, rezeki berbuka magrib tue terlalu banyak.Alhamdullilah, rezeki Allah bagi melimpah ruah.

Biasa ler, bulan2 puasa, siang hari kurang sikit aktiviti kalau nk dibandingkan dengan bulan2 lain. Pagi tue dpt sms dari Cik Pumpkin” Ko free x? jom ikut ak g Gold course morib, ak teringin sangat”.Masa tue memang tak da plan lagi, aku pun bersetuju tapi dengan syarat CIK PUMPKIN kena amik, sebab aku balik naik bus, so kurang transport la kat umah, masing2 guna kereta.

Perjalanan ke Morib mengambil masa 45 minit (hihi nie kira cepatla sebab BHK bawak macam F1). Bila sampi morib rupa2nya Gold Course Resort tue under construction lagi, belum pun siap. Tapi signboard dh merata kitorng jumpe, mati2 ingat dah siap la. Untuk tak menghampakan cik PumPkin, kitorng lepak kat tepi pantai morib. Memang syok abis, orang pun x ramai, angin sepoi2 memang kuat ler, fuyoooo best giler tue,, rasa hilang sekejap beban2 kat opis. Baru la rasa gaya hidup yang sihat.

*Memandangkan Cik Ayu@Pumpkin duduk berdekatan ngn umah aku, dia lah yang selalu & rajin amik aku bawak g jln2. Terima kasih -QS Ayu-


No comments: