Thursday, November 5, 2009

Car Wash

Baru sebulan aku amik service ngn uncle nie utk cuci kete aku every week. Mula2 ak cuba buat 2 kali, sekali cuci $5.00. start bulan lepas ak mula amik bulanan, sebab uncle nie dia charge sgt murah. Hanya $17.00 sebulan (4x sebulan).. ....

Sejak aku kenal uncle nie, kete aku sentiasa bersih, seawal pagi uncle nie dah cuci kete aku, Biasanya ak g keje dalam 7.15pg, mesti dia dah siap cuci. Cuma kadang2 je kalau ak keluar awal dia x siap lg cuci.....

Walaupun dia dah berumur ak bangga tenguk dia. Dia x mengharap pun orang lain. Pernah sekali aku borak ngn dia (masa tue dia dah terlambat cuci),1 hari dia bole cuci average dlm 20 buah kete. Bayang kan kalau 20buah dia dah bole dapat $100/sehari. Modal dia yang ak nampak cuma sabun, span, tyre wax & polish chemical. Macm baldi aku tengok dia pakai waste paint. Air dia amik free je kat tepi rubbish collection.
**Moral:kalau nak seribu daya, tak nak seribu dalih. Kalau kita
ada usaha nak buat sesuatu, insyaallah berjaya dengan pertolongan yang Maha
Kuasa....








*Warga tua yang gigih mencari rezeki*









*Dengan basikal tua nie dia dapat $$$*










*Gross income= fresh graduate salary*

2 comments:

Anonymous said...

dimana ada usaha di situ ada jln

bling2 said...

rezki yg halal ad dimana2 saje....nk seribu daya xnk seribu dalih....