Thursday, January 21, 2010

Hampir hilangnya keistimewaan

Entah kenapa......hari ini start dari pagi macam2 hal yang kurang baik berlaku. Entah2 sebab pagi tadi g kerja tak baca doa selalu. Dah terlambat terus je reverse kereta. Bermula dari highway Pasir Gudang dah nak terlanggar kereta depan. Ak & kwn dah cuak, cuak giler la. Di tambah pula dengan macam2 hal pagi tue kat opis. Sampai beli meehon sup xsempat nak makan.

Kemuncaknya, tghari after lucnh, kira dah lambat 10minit macam tue, dekat main gate security, ada motor subcontractor[ Cik Man] tue berhenti, dari sidemirror aku perasan yang motor tue macam nak terjatuh kat aku, aku elak la & yang pasti aku memang perasan yang Cik MAn tue tak jatuh. Secara logiknya, bila tak jatuh & aku tengok dia ok je, dah tentu la aku jalan terus. Tapi sebenarnya Cik Man cakap aku dah terlanggar kaki dia. Rule kat mmhe: kalau terlibat dengan accident, dah tentu pass kereta kena tarik, kerete dah tak bole masuk yard. Ini lah satu2nya privillage kat cini. Kalau dah disqualify blacklist pulak tue. Payah lah, jawabnya kenalah menapak

Nasib menyebelahi badan, Cik Man tue subcontractor Syafri[budak opis aku]. Kira settle luar lani, Cik Man tak buat report kat security kalau tidak naya la susah hidup. Kalau kat luar accident ke apa just bayar je saman polis or JPJ, tapi kat cni hilang terus keistimewaan bawa kereta masuk yard. Susah hidup aku lau xda kereta. Kepada Cik Man, Syafri[walaupun sengal-sengal susu tipu aku mula2 tue], rida & member2 opis aku yang tuduh aku "LANGGAR LARI" terima kasih banyak2. Akhirnya pass sticker aku selamat. Cuak giler bebehhh.....

6 comments:

Anonymous said...

Ini adalah salah satu kesilapan kecil yang boleh membawa padah seumur hidup selagi keje kat MMHE. Kalau pass kenderaan kena tarik jawapannya, jalan kaki la bersaing ngan orang bangla menapak masuk opis pagi2. Dah tu, kalau GM dah approved nak wat pas baru, terpaksa la menahan perasaan mengadap Admin mintak pass ("paham-paham je la orang tu"). Aku tak sanggup, dulu pernah motor aku kena saman bawak laju dalam yard, nasib baik tak masuk KPI tahunan. Kalau tak saje je dapat D penuhkan korum,jadi kambing hitam. Seminggu menapak, tapi kul 10 pagi amik semula motor kat luar. Pesanan saya, berhati-hati memandu dalam yard MMHE "pesanan majikan :Tiada kerja yang lebih penting, keselamatan adalah lebih diutamakan".

Pena QS said...

Good advice.padah maa lau kena jalan kaki balik.huhuhu

Anonymous said...

Kalau dah ada kenderaan tiba2 kena jalan kaki,,perghh..tekanan tu...

Anonymous said...

tp kalau abg man tu report kat sec...pas kene amek... per slhnye berjalan kaki... dpt jgk 560 tapak.. dpt jgk tmbah stamina..makin laju lah keje2 yg settle... dari kumpul lemak.. bdn jd berat.. minum slimmerz pon lum ttntu terbkr lemak.. hak3

cloudia

Anonymous said...

ha'a,,betul jugak tu,tapi tu untuk orang yang sepanjang masa berfikiran positive,tapi orang kita ni setakat mana je dia punya lama positivenya,paling lama pun 2 jam je,pastu dah pikir"penatnye jalan kaki"..hehehe

TSD

jiji said...

syafri dah jadi manager kat fas dah