Thursday, January 14, 2010

Teck Soon & Bobcat

Sebahagian kerja-kerja aku sekarang nie menguruskan Supplier's claim yang berkaitan dengan Division aku. Kalau ada apa2 kebiasaanya contractor akan refer kat aku. Maka tersebutlah kisah[hihihi, ayat zaman klasik] satu contractor ingin menuntut claimnya. Masa tue aku baru berkerja dan tak kenal ramai orang. Untuk mengingat seseorang aku akan gelarkan orang tue dengan nama yang mudah. Aku gelarkan contractor nie Pakcik Shahrul, sebab aku tak tau nama dia.

Dipendekkan cerita, boleh kata kan dua hari sekali Pakcik Shahrul nie akan cari aku, dia memang seorang contractor yang gigih, berusaha sedaya upaya untuk bertanyakan status claimnya. Walaupun dia pasti jawapannya belum lagi & tunggu dulu. Dia nie dah tua & ala2 kelakar la, tengok gaya jalan pun dah macam apek-apek[tapi sebenarnya tauke tau]
Selalunya, bila dia masuk je office aku dari bilik kaca tue dia mesti dah angkat tangan kat aku[kadang-kadang naik lemas].

Sampai la satu masa, aku kat tempat Mus, Pakcik Shahrul nie berusaha cari aku. Aku & Mus dari jauh dah nampak, then kitorng buat-buat menyorok, tapi pakcik Shahrul nie nampak jugak kitorang. Apa lagi tergelak besar la kitorang tak berhenti-henti. Itulah kisah Pakcik Shahrul. Sekarang aku dah tau nama dia Mr Teck Soon. Dia nie Bobcat supplier. Sapa-sapa yang tak tahu Bobcat inilah dia rupanya.

3 comments:

bling2 said...

kesian pakcik shahrul 2...spatutnyer korg kena la entertain die...die dtg coz nk tuntut benda yg sepatutnya dia dpt....huhuhuuuu...nasihat yg mantap nih...ape kegunaan bobcat 2...

Pena QS said...

ye betul cik Bling2, tapi soal tak dapat payment bkn urusan kitorg, apa yang mampu kecian je la ngn Pakcik Shahrul.

Kegunaan Bobcat secara ringkas: To dispose used cooper slag from blasting & painting activities. lain2 aku xtau, nanti aku cari info utk next entry

Anonymous said...

aku tak bersalah,,mengapa nama aku digunakan,lebih2 lagi perkataan "pakcik", ni sabotaj...