Saturday, January 23, 2010

seakan serupa

"Xtau la"
"Aku xtau ler"
"Aku xth la"

Terlalu buntu untuk mendapatkannya, dengan ringkas taip saja sms kpd kawan2. Mana la tau diorang dapat membantu di saaat kita sendiri runsing untuk menyelesaikannya. Dengan pantas sekali, persoalan ini terjawab, malangnya masih tidak temui penyelesaian. Setidak-tidaknya mereka ini membantu dengan memberi jawapan yang tepat samada 'TAHU' @ 'TIDAK'. Ketiga2 jawapan di atas membawa maksud yang sama, bezanya cuma penulisan. Dengan erti kata lain mereka menjawab soalan dengan TEPAT & RINGKAS. Terima kasih kawan-kawanku.

2 comments:

Anonymous said...

"Kau wat pe?"
"Wat pe ko?"
"Pe ko wat?"
Diatas adalah salah satu ciri2 untuk bertanyakan orang, apa yang kawan sedang buat? sama sahaja,tapi kadang2 orang naik bengang dengan soalan ni,,tak tau kenape?

TSD

Pena QS said...

"Sebab apa orang bengang?"
"Nape orang bengang?"
"Orang bengang kenapa?"

Ya! bila betanya banyak kali & selalu repeat soklan, tentu sekali orang naik boring, ulang suara cuma boring tp xdala sampai bengang.

Tapi ada keUNIKan disini, bila orang selalu tanya benda yang sama sampai kita boleh ingat & hafal, tentu sekali dia akan dapat gelaran yang sesuai. Cthnya: Ohhhhh yang suka ckp Haaaaaaaaaaaaaaaa tue kan. Cuba kira banyak banyak kali HAAAAAAAAAAAAAAAA dia cakap?[hanya contoh sahaja, ulang suara CONTOH!CONTOH!CONTOH